„ Amit a cél elérésével kapunk, közel sem olyan fontos, mint amivé válunk, amíg azt elérjük.”/ Zig Ziglar/
MI A VEZETŐI COACHING?
- Hatékony, eredményorientált vezetés- és szervezetfejlesztési folyamat
- Cél- és megoldás-orientált módszerek alkalmazásával közép-, illetve felsővezetők támogatása, hogy eredményesebben és hatékonyabban tegyenek eleget a vezetői feladataiknak, jobb vezetővé váljanak
- Személyes erősségekre építő, érték- és eredményközpontú módszer a vezetői hatékonyság továbbfejlesztésére
- Személyre szabott fejlesztési folyamat, mely a célkitűzésre, a lehetőségek felismerésére, és a hatékony megvalósításra összpontosít
- Kölcsönös bizalmon alapuló, egyenrangú, bátorító munkakapcsolat
- Kérdezéstechnika alkalmazásával rávezetem ügyfelemet a céljához vezető megoldásra
Kinek hasznos a vezetői coaching?
- Kis-, közép- és nagyvállalatoknak, amelyek fontosnak tartják a munkatársaik vezetői és dolgozói teljesítményének fejlesztését
- Középvezetőknek és felsővezetőknek, hogy még jobb vezetővé váljanak.
Hogyan segítem ügyfeleimet a Coaching szolgáltatásommal?
Termelő vállalatnál szerzett HR tapasztalattal rendelkező képzett vezetői coach vagyok, és jelenleg közép- és felső vezetők részére nyújtok személyre szabott coaching szolgáltatást.
Érdeklődésem középpontjában az emberek fejlesztése áll, és a coaching tökéletes lehetőség arra, hogy ügyfeleim fejlődését kreatív módszerekkel, megoldás-orientált kérdésekkel, a szemléletváltás elősegítésével támogassam.
HITVALLÁSOM:
Hiszem, hogy egy vezetői vagy egy élethelyzetbeli nehézség esetén sokkal hamarabb el tudunk jutni a megoldáshoz, ha végiggondoljuk, mit tartunk értéknek az életünkben, ha ismerjük önmagunkat, ha tudjuk, mit szeretnénk elérni. Így a számunkra legmegfelelőbb, a legjobb eredményhez vezető utat is felismerjük, mely kivezet bennünket a problémát jelentő helyzetből. A coaching ezt a folyamatot gyorsítja fel, teszi hatékonyabbá.
Tapasztalatom alapján állítom, hogy az ügyfél nagyobb valószínűséggel hajtja végre a megoldáshoz vezető saját elképzeléseit, mint a külső forrásból érkező tanácsokat.
A coaching során megoldás-orientált kérdésekkel vezetem rá ügyfelemet arra, hogy a saját céljára fókuszáljon, valamint saját maga találja meg a megoldást a helyzetére, így új tudás és tapasztalat megszerzésére is ösztönzöm ügyfeleimet.
Mit nyújtok ügyfeleimnek a vezetői coaching során?
- empátiát
- értő figyelmet
- dedikált időt
- bizalmi, elfogadó légkört
- az önismeret fejlesztését
- vezetői készségek fejlesztését az egyéni erősségekre építve
- kreativitást
- új szemléletmódot, hogy kiléphessen saját gondolkodásmódja keretei közül
- bátorítást, megerősítést, hogy merjen lépni a célja felé
- motivációt, támogatást a fejlődésben
Módszereim megkönnyítik ügyfelem számára azt, hogy felismeri azokat a képességeit, melyekre sikerrel támaszkodhat, és új nézőpontokkal a hasznára fordítja azokat is, amelyekre eddig akadályként tekintett.
Milyen nyeresége lesz a coachingon részt vevő vezetőnek?
- A problémák helyett a megoldásra irányul a figyelme.
- Nő az önbizalma
- Javul a teljesítménye
- Fejleszti önismeretét, vezetői kompetenciáit, érzelmi intelligenciáját
- Képes új nézőpontból szemlélni önmagát, és észrevenni eddig még nem használt erőforrásait.
- Bátrabban tűz ki új célokat, és könnyebbé válik a kitűzött cél elérése
- Mer változtatni azokon a területein, melyek már nem szolgálják őt.
- Kapcsolatai minősége javul.
VÁLLALATOKNAK:
Milyen esetekben érdemes egy vállalatnak a coaching módszerével fejleszteni munkavállalóit?
- ha egy kiváló szakembert vezetővé léptetnek elő a vállalatnál
- ha egy vezető új kinevezés, új feladatkör előtt áll a cégen belül
- ha a vezető még egy szinttel feljebb lép a karrierlépcsőn
- ha a munkavállalói elkötelezettségét növelni szeretné
- ha egy vállalat szervezeti változásokon, átalakításon megy keresztül
- vállalati kultúra megújítása esetén, ha egy vezető nem tette még magáévá a vállalat új trendjeit, nézőpontjait
- cégvezetőváltás esetén a coaching az egész vezetői csapatnak segíthet az új cégvezető személyének és céljainak hatékony elfogadásában
- minden olyan esetben, amikor a vállalat célja, hogy megtartsa vezetőjét, aki azonban olyan problémákkal küzd a vezetői munkájában, mint például:
- a vezetőt nem követi a csapata, pedig jó ötletei vannak
- a vezető osztályán romlik a termelékenység
- a vezetőnek nehéz megtartania a jó embereit
- romlik a munkahelyi légkör, a vezető csapata motiválatlan
- egy vezetőn a kiégés vagy a túlterheltség jelei figyelhetőek meg
- egy vezetőnek a munkatársai többségével konfliktusa van
- vagy csak egyszerűen azért szeretné a vezetőit egyénre szabottan fejleszteni, hogy minél eredményesebben és hatékonyabban végezzék feladataikat, amely egyben a vállalat üzleti sikereit is szolgálja
VEZETŐKNEK:
Milyen esetekben hasznos, ha egy vezető coachingon vesz részt?
- ha egy nehéz döntés előtt áll
- ha kiváló szakemberből előléptetik vezetővé
- ha változás, kihívás előtt áll, vagy éppen változási folyamatban van
- ha egy független külső segítséggel szeretné megoldani a vezetői dilemmáját, vagy legyőzni az akadályokat
- a napi operatív és tűzoltó feladatai mellett nem jut ideje stratégiával foglalkoznia
- amikor egy fontos tárgyalásra szeretne felkészülni
- amikor szeretne vezetőként jobban érvényesülni
- ha jobban szeretne delegálni
- amikor hatékonyabban végezné a munkáját
- ha nem tudja, hogyan motiválja jobban a munkatársait
- ha pontosítani szeretné a számára fontos célokat, és az ezek eléréséhez vezető utat le szeretné rövidíteni
- amikor szeretné, ha egyensúlyba kerülne a munkája és a magánélete
- ha ki szeretné hozni magából a készségei legjavát